onsdag 14 mars 2012

Zumba

Det är inte klokt vad fort det går men det är klart att ska man jobba som jag har gjort fram tills idag så är det snart semester, men vad gör man inte när ens kamrater blir dåliga på jobbet jo ner igen och så blev det 12 timmar den dagen.
MEN det får inte hända för ofta.

Tråkigt nog så missade jag ju den funktionella träning då men idag har jag vart på ZUMBA, attan va kul det är.
Nu är det ju så att det där Gudhems folket får skärpa sig å komma i tid, nu fick de stå borta i hörnet å skämmas så går det ;)

Det är så härligt nu när solen skiner och alla barn är ute på allmänningen på baksidan, de spelar fotboll och leker dunken. Men jag är allt lite glad att den tiden är förbi för fy attan för leriga byxor som står för sig själva.

Men som min svärmor sa
- Smutsiga barn är friska och glada.

Kommer ihåg dagistiden (jaja jag vet att det heter förskola men för mig är det dagis) när man på fredagen fick ta hem overallerna, gick ju inte ens lägga dem inne i bilen utan de var hänvisade till kofferten.

Idag på jobbet så pratade jag och C. om sommaren och vad vi gjort och vad vi skulle göra nu i år, jag har en längtan att åka tillbaka till de fem byarna " Cinque Terre".
Fantastiskt fint med vandringsleder och vackra byar, man kunde åka tåg i mellan eller vandra. Byarna klättrade upp på bergsväggarna och vattnet va underbart.

När vi var där för några år sedan och var på en camping så parkerade vi in bilen under olivträden och precis bakom på andra sidan staketet var det vindruvs odling, å vad jag längtar.

Frågan är om vi kommer in där med den nya bilen, den är nog något högre tror jag, men vi kan ju testa :)

I morgon är det en facklig dag för mig och sedan är det helg för mig, undra om vi får hem dottern i helgen igen?

På väg upp till Cinque Terre träffade vi på dessa vågor men jag vill ju
gärna ha kvar badkläderna på så jag var kvar på stranden,
man har ju lärt sig hur det kan gå vid bad i medelhavet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar