torsdag 15 mars 2012

Slottsmässor

Ja då va det ju dags sedan någon vecka tillbaka att boka julmarknaderna som ska besökas i höst. Ja jag vet det låter inte klokt men för att komma med så måste man vara ute i tid.

Fick ett sms av min bästa kamrat att nu fick jag allt ta fram kalendern å kolla hur jag jobbade, nu är det ju så att det är inte jag som skapar allt detta fantastiska som vi säljer utan Catarina. Jag är med som sällskapsdam å så försöker jag sälja så mycket som möjligt åt henne, är ju rätt bra på att tjöta så en del har jag allt krängt.

I höstas när vi var uppe i Hellekis så hade jag flyt, gubben som kom fram handlade julporslin och gick sedan två steg för att sedan komma tillbaka för att köpa mer. Detta gjorde han TVÅ gånger, ni må tro att jag va nöjd sedan.

Sen avslutade jag min julturne i Vadstena med att med hjälp av min svengenska sälja rätt mycket och på det använda körtköparen, snacka om att jag va nervös. Kan ju lätt slinta med fingret och trycka in lite för många 000000 ni vet, men det gick vägen. Det har råkat bli så att när målerskan är borta från bordet så händer det en del.

Nu ska jag lägga in om ledigt hos J. och planera in årets mässor, blir ju borta en del helger men jag tror allt att han tycker det är rätt gött.

Här kommer lite fina kort med Catarinas alster.

På sommaren finns Cattis porslin uppe i Sjötorp.

Bild från Hellekis.

Landskap hemma i butiken i Gökhem.


Änglar målade med lyster.

Koberg slott.

Gå gärna in på hemsidan och titta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar