lördag 24 mars 2012

Grus grus

Ja nu är våren här, solen både skiner och värmer.
Sommarjackan har kommit fram på jobbet och nu kör jag med kortärmat.
2 av 3 helgpass är avklarade. Inga bekymmer med helgjobb när man har en goer jobbar kompis och roligt har vi även om jobbet inte är så jäkla kul jämt. Men jag tror allt att våra barn uppskattar att de kan ringa till oss när något händer, eller vad tror du A?
Idag hamnade vi långt ute på bonnvischan och fick se nått vi aldrig sett förr, "parishjulet för småfåglarna". Såg så himla kul ut när de kom dit flygande å satte sig i en liten hink för att äta å då snurrade hjulet runt.



Strax innan jag skulle sluta så ringde mannen
-Ska vi ta en sväng till Jula?
Kan vi väl sa jag och funderade på vad som nu va på gång, hör ju inte till vanligheten att han frågar.
I kassen hem hade vi lite av varje kan jag säga och jag är endast skyldig till en sax för 19 kronor men det är en annan historia :)

På hemvägen så kör vi ju förbi Dagsnäs/Bjurum och de berömda grus grus, då säger jag på skoj till J.
- Vi kanske ska ta husbilen hit nästa helg? han tittar på mig precis som jag inte vore klok.

Fattar inte riktigt hur man kan parkera husbilen eller husvagnen där å glo på dessa fåglar, men det är väl för att vi är så vana vid dem. Ja det va ju en hel del tranor men har ju sett betydligt fler.

Kommer ihåg när jag var liten och mamma jobbade helg då på söndagarna var det en sväng i bilen med pappa som stod på programmet. Då matade de tranorna vid något som hette "sågen", man parkerade bilen och gick ur sedan va det bara ett gult plastband som skilde mig och fåglarna 10 meter bort.

Nu väntar jag på att M. ska komma hem hon gick upp 04.00 i morse och åkte sedan till Arvika för att spela U-19 kval med sin hemma klubb, de blev 4:a och gick vidare till SM slut spel.
Hade blivit bästa spelare i två matcher och jag va inte där och fick se henne spela :(
Nu ska här planeras så att jag kan åka och se när de spelar både U-19 och U-21 SM slut spel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar