tisdag 27 mars 2012

Kvalitetstid

Vart har denna dagen tagit vägen?

Först så har jag och T. tagit 3:e sprutan för de där små jäklarna (fästingar) så nu har vi ett skydd i tre år, nu är bara frågan hur man ska komma ihåg att fylla på det 2015?

Sedan var jag chaufför åt dottern som skulle åka och prata om ev sommarjobb, förra året hade hon ett kommunjobb och fick då en bra kontakt med en av tjejerna/damerna som har rekommenderat henne till chefen. Nu får vi hålla tummarna och att det går vägen.

Sen va det lunch på stan och visst är det konstigt att det alltid tunnar ut i min plånbok efter några affärer. Det är väl så kvalitetestid är kan jag tänka.

Nu har jag hängt i telefonen om olika saker, visst är det konstigt att ena stunden så har de ansvaret men när något händer då bollas man fram och tillbaka. De ska prata ihop sig och återkomma, tjena vet väl hur det kommer bli.
Varför är det bara jag som reagerar och skriker ut att något måste hända?

Nä nu ska jag släpa ut strykjärnet på altanen och fixa någons skjortor.
Sen får det bli en sväng med snabeldraken, har klivit över den i två dagar nu så nu finns ingen återvändo. Det är ju jobb resten av veckan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar