onsdag 2 maj 2012

Äntligen är våren här.

Vilken bra helg vi har haft, underbart att våren äntligen är här.
I fredags jobbade jag till 15 och när jag slutade så stod J med husbilen utanför så det va bara att hoppa in för avfärd mot Örebro.

På med bältet flärpa stolen bakåt och upp med fötterna i rutan, jag sitter helt fantastiskt bra i husbilen.
Det finns inte tillstymmelse till trötthet i ryggen som jag annars känner av efter bara några timmar i en personbil

Nu blev första stoppet redan i Skara vid Coop för att bunkra upp med mat för helgen, det känns nästan som semester tider när man kör ut med kundvagnen till bilen och lastar direkt in i kylen.

Nu fick vi köra i hällande regn hela vägen till Örebro och några futtiga grader utanför å vad tror ni mannen har på sig?
Jo kortbyxor och sandaler........
Du är inte klok säger jag till honom men han påstår att dessa kläder hör ihop med hus bilsåkandet, ja ja han får väl hållas.

Så va vi då framme vid Net on Net.
Pratade men en fantastiskt trevlig kille om Tinas mobil, inga problem vi skickar in den säger han, fick tom reseersättning för att vi kom dit.

Nu vidare mot Katrineholm. Åkte förbi en skylt där de varnade för tranor, vet inte vad de har där uppe men vi kallar dessa fåglar för gäss. De ska kanske göra ett besök hos oss å få se riktiga tranor.

Nu har vi sett på vollyeboll till och från både lördag och söndag och dess i mellan har vi letat cacher, "Geocaching" heter det. Har ju varit ute några gånger med min Cattis och nu har jag tjötat om detta här hemma så även J har kapitulerat, nu är det ju så att han kan aldrig göra något halvhjärtat utan det är allt eller inget. Men kul har vi haft.

I söndags em åkte vi vidare ner till Motala, en fin ställeplats vid Motala ström.
Ja nu vet jag vem som kommer protestera "ställeplats" det är i Tyskland inte här i Sverige enligt äldsta dottern.
I måndags rullade vi vidare mot Vadstena där vi gjorde ett stopp för att vandra runt i den vackra staden innan vi fortsatte mot Gränna hamn.

Kan bara konstatera att cacher hittar man överallt och dess mest konstiga ställen, men kul är det.

Årets första husbils fika.

Dottern i egen hög person.

Hemma hade det hänt saker i
trädgården.

Japanska körsbärs trädet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar