fredag 25 maj 2012

Vakna i en båthamn.

Ja nu har jag fått igång den min alldeles egen Iphone4S, nu förstår jag varför andra blir helt lyriska när de pratar om sin telefon. Finns hur mycket som helst i den här lilla manicken har nog bara hittat en bråkdel tror jag.

I onsdags va det dags för lite skolinformation till tjejerna och killarna hemma på Ållebergsgymnasiet, ja det gick bra. De riktigt sprudlade när vi frågade om deras stundande student, hoppas nu att vädret håller sig.

I går rullade vi iväg med bilen igen, nu vet jag knappt var jag har kläderna bär in och ut och fram och tillbaka. Men undra om Johan har lagt kläder i mitt skåp det är så fullt, får kolla upp detta tror jag.

Nu hade vi läst om en ställeplats ute på Öckerö så dit åkte vi igår, har aldrig varit ute i Göteborgs skärgård förut. Vi åkte färja ut till Hönö och sedan rullade vi bara en liten bit så va vi framme i Öckerö och hamnen där vi fick en underbar plats 5 meter från segelbåtarna som redan låg i plurret.

Idag vaknade vi till en spegelblank vattenyta truckarna kör och har full aktivitet en bit bort, aktivitet på flera båtar trotts att klockan bara är 07:00, fiskebåtarna kommer tillbaka efter att vart ute å fiskat. Solen skiner från en klarblå himmel och det ska nu bli frukost utanför bilen vid kajkanten.

Här kommer färjan som ska ta oss ut till Hönö.

Underbar utsikt från husbilen.

Här är ytterligare en orsak till
varför jag inte gillar
segelbåt.

Solen på väg ner i Öckerö hamn.

1 kommentar:

  1. Jaha du/ni har student iår? Ja lite att pyssla med då..Vafalls är ni på semester redan?? Japp ha det bra var du än befinner dej..Har inskaffat mej en smartfhone,går ej jämföra med den andre,kul så! Ha det gott i helgen vännen / Gunilla

    SvaraRadera