lördag 26 maj 2012

Solskydds faktor 50

Har ni provat att smörja in faktor 50? Om inte så va beredda på att det tar tid det är ingen lotion precis. Smörjade in mig 2 gånger igår och ändå hettar det på utstickande ställe, hur ska detta gå i sommar tro?

Igår tittade jag ut över hamnen och vad får jag se på andra sidan ett skepp som ser ut precis som Mias, på med dojjsen å ut för att undersöka.

Nu gjorde vi nått man inte ska vi gick in på varvet (ssshhyyy säg inte det till nån), hon hette "Styrsö"
Ligger inte det nere hos Mia?
Sen låg även kustbevakning karlskrona KBV 073 där, fattar inget.
Har inte de eget varv där nere eller?

När vi kom ut från varvet så fortsatte vi runt på ön och kom fram till jag tror bästa utsikten från en skolbänk, vilken fin skola. Undra om det påverkar betygen att gå här?

Nu invigde jag min nya telefon och startade upp för min första cach letning, lätt hittad och vilken utsikt det va där ifrån då. En sån här dag skulle jag lätt kunna flytta hit, undra om de har trygghetslarm här?

När vi kom tillbaka till "våran hamn" så ryckte ambulans båten ut, hoppas det gick bra. Läste att de har varit med i ett av de där programmen som sänds från kusten och hur de jobbar på ambulansen.

Senare igår så kom J. och M. vi hade reserverat en plats till dem. Blev räkor även denna helgen :)
Styrsö i egen hög person.

Undra varför den är här på Öckerö.

Tur att de finns.

Visst är det vackert.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar