fredag 13 april 2012

Ont i örat, inte kul.

Har inte nämnt detta förut MEN har bekymmer med mitt vänstra öra.
Slår lock, tycker att det bubblar, gör ont och så hör jag inget.
Vart hos dkt flera gånger och fått olika bud och behandlingar. Spräckt trumhinna, innre öron inflammation mm.

Idag när jag vaknade så hörde jag nothing, f.. tänkte jag får väl åka upp till dropp in IGEN.

Doktor nummer tre får jag nu och äntligen en akut remiss till öron på KSS.

Måste va där före klockan 11 så det va ju tur att jag inte mötte någon polis och att jag vet vart man måste bromsa för att inte bli fotad och få brev på posten.

Det här ska vi fixa säger den äldre kvinnan som blir min doktor på KSS. Skönt tänker jag.

Sitter en tunn hinna av vax på trumhinnan som hon plockar bort, f.. igen va ont det gjorde. Varför har inte de 3 andra doktorerna sett något? frågar jag.
- Jag är öron doktor säger hon och ler.

Nu får jag även göra ett hörseltest eftersom jag tycker att jag hör sämre på vänster öra (ja ja det har jag ju fått höra här hemma).

Jaha då är man på väg att få hörapparat då säger jag efter testet.
- Nä inte än men du har en hörsel nedsättning och måste va rädd om dina öron säger hon då.
Happ bara att gilla läget men det tar nog ett tag.

Hem igen och mötte yngsta dottern nere på stan som ville ha smakråd.

Somnade på soffan men sen när mannen kom hem så fick vi ett litet ryck och gick bort till "Leva bo mässan" många utställare.

Vi stannade kvar och tittade/lyssnade på "Olle Nordén" och hans band där mitt brors barn spelar. Sen blev det show med "Charlotte Perelli" och det lokala bandet "Sylt".

Ha det gott mina vänner och va rädd om era öron :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar