tisdag 3 april 2012

Geocaching

Ja nu har jag vart på en promenad som jag aldrig har vart på förr. Bestämde med bästa C. att vi skulle ses på berget och ge oss ut i skogen.
Det blåste attan ska jag säga er, vinterkläder och mössa va det som gällde.

Fram med telefonen där C. hade lagt in koordinater å så gick vi iväg. Helt plötsligt så va vi framme, nästan. Nu skulle vi klättra ner för bergssidan lite och leta i skrever å snår.
Jippi där hittade C. ett provrör och där i låg det ett papper som hon fick skriva sin id och datum.
Såg lite vitsippor på vägen upp igen.

Så in med nya koordinater och iväg för att hitta näst, det här va ju kul.

När vi hade hittat några så tyckte C. att vi skulle prova en som man letade efter i 4 steg, och det är klart jag va med. In i skogen över stock och sten, taggiga buskar va det, å surt va det å min sko blev nästan kvar i mossan. Hittar 3 cacher och kommer sedan fram till den sista, ledtråden va bakom och under.

Där låg vi på mage och rygg och glodde å kände på allt vi kunde hitta, inte undra på att tjejen titta lite konstigt på oss när hon passerade i skogen. Men det bjuder vi på. Efter en halv timma fick vi ge oss, fasen va retligt. På väg hem så stannade vi vid vatten tornet och den hittade vi lätt, nu ska vi allt ge oss ut snart igen.

Här är en sida som man kan läsa om geocaching www.geocaching.com

Denna gömma va ju 15 cm stor
men den minsta vi hittade va endast 2 cm.

Måste nog skaffa mig en ny telefon så
även jag kan lägga in koordinater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar