tisdag 12 juni 2012

Nu har fotbolls EM börjat

Jag i söndags em hade vi vädergudarna med oss när de finklädda ungdomarna gick på den röda mattan till deras efterlängtade bal. Oj vilka fina tjejer och killar vi fick se.
Nu är det bara att ladda för nästa år då det är Martinas tur.

Igår va det dags för vårens arbetsplatsombuds träff nere i folkets park, vi var nästa 100 AO. Vilken tur att vi har parken att vara i, svårt att hitta lokal när vi blir så många.
Nån gång har man ju fått frågan va vi gör som jobbar på fack exp, sitter vi bara där eller?
Igår fick de se verkligheten då våran ordföring fick göra en akut utryckning då arbetsgivaren kallade, det är så det ser ut varje dag.

Ja nu spelades ju första matchen igår kväll, vad ska man säga?
Positiv som jag är så hoppas jag att nästa match slutar bättre.

Idag har det varit en dag på exp. där vi har försökt röjja upp efter gårdagen och även plockat i ordning efter vårens alla skol informationer, nu väntar vi bara på lite på fyllning av tröjor, block och annat material. Tur vi har ett bra förråd i källaren för det tar plats det här.

Nu är snart den stora kärran färdig vaxad och i morgon ska den ut till Stenstorp och Floby så sen är den klar för sommarens bravader.
När dessa åk rullade fram till balen i Alingsås
 så hade jag en dotter som tittade på sin
far med bedjande ögon

-Pappa känner du ingen som du kan låna en ferrari av
 till min bal nästa år?

1 kommentar:

  1. Hahaha,bra fråga av dottern! Jaa jag tittar inte så möe på fotbollen men om det är nåt snyggt att vila ögonen på så...(Som typ Per.Morberg)...oj var ni så många? Ni brukar hållas i Filsbäck också kanske ibland? Ha det gott Helene / Gunilla

    SvaraRadera