måndag 18 juni 2012

Jobb, flytt och städ.

Ja då va denna jobbarhelgen över, attan vad fort det går.

Igår va vi iväg ut på landet för att byta ett larm där ackumulatorn hade gett upp, har vart där förut och träffat den lite originella mannen med sina 2 vilda katter.

Efter en del krångel att få bra täckning och sedan hitta ett eluttag så sa han.
- Kom ska ni få se vad jag har i köket.

Gud så söta, 2 små kattungar som precis hade fått ögon. Jag va bara tvungen att lyfta upp och gosa med dem lite. Men ens så kom minnena från när jag var barn och våran katta fick ungar i köks skåpet, ville säkert vara nära oss sa min far då.

Igår va min snälla goa jobbarkompis snäll att byta pass med mig så att vi kunde börja flytta våran Martina i volleyboll boendet, gjorde det tyngsta ihop med Johan igår och idag fick det bli en tur till Skövde för div inköp.

Nu är nya fina gardiner uppe i hennes rum, skåp och lådor i köket är ur torkat och iordning plockat. Toan har jag skurat och vaktis har fixat avloppet på handfatet, golven är dammsugna och av torkade. Gamla rummet är ur städat å nycklarna lämnade.

Nu tar vi resten till hösten när även Madde är på plats, har lovat fixa till nya gardiner i köket och rummet till dem.

 
Det bästa han hade satte han på bordet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar