söndag 10 juni 2012

Hemma helg

I fredags så var det student här i Falköping och även i Skövde, Martina åkte redan på morgonen med grann familjen till Skövde för där var det dags för Sara att springa ut och göra världen fin med kam och sax. Hon är nu frisör :)

Här hemma va det som vanligt tomt i kylen så det blev att ta bilen bort och fylla på lite, vad är det som låter tänkte jag efter en stund? Ha ha det va min telefon, när ska jag vänja mig vid den signalen tro?
Det va min svägerska med stort E som va på väg hit och som undrade om jag hade tid för fika? Vilken fråga jag har alltid tid för fika, så snabbt hem med maten och sedan ner till stan.

Samtalet varierade ska ni veta det va allt från lika skor på fiket till hur roligt det verkar vara att snurra med snuttefilt på huvudet så man ramlar. Vi måste bara få till så vi kan träffas snart.

Sedan gick det undan för jag va ju tvungen att se våra studenter i deras tåg ner till torget. Nu kom det stora uppdraget jag skulle hänga blommor från Martina och Maria på några av studenterna nere på torget. Alla ser ju lika dana ut med vita klänningar och kostymer och vita mössor på det, men efter ett visst kaos så va uppdraget slutfört.

Vilken dag de fick inget regn förrän fram på kvällen och då tror jag att de inte brydde sig så mycket.

Igår skulle det grejas här hemma på 34:an å det gick ju bra för vår herre där uppe han öppnade kranarna för fullt, jag blev klar med lekstugan/förrådet i alla fall så nu är det lite bättre plats på altanen. Nu skulle ju Johan börjat vaxa den stora kärran men det får vänta.

Idag är det gråa moln på himlen men jag tycker det ser ut som att det spricker upp borta över Ålleberg, hoppas regnet håller sig borta i em då det ska vara bal uppe på kurorten för våra studenter.


Medans man funderar på vad man ska göra
kan man slå sig ner och sjunga en visa.
"Nalle Puh"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar