söndag 19 februari 2012

Babuschska

Tänkte först att jag skulle kommentera tv kvällen igår men nä så blir det inte.

Här hemma har det varit projekt omflyttning av rum sedan någon månad, vilken tid det tar.
Nu är vi i slut tampen och håller på med hallen på 2:a våning "kontoret", oj oj vad man samlar på sig.

Har varit på tippen mer än 4 gånger tror jag, är det bara i detta huset man sparar på tex kablar, laddare, gamla telefoner, tangentbord, gamla kameror, bruksanvisningar och varför har vi sparat reklam nyckelband?

Ja nu har ju inte allt åkt till tippen en kasse har flyttat till Tidaholm och min svägerska, hon har börjat arbeta på ett ny öppnat dagis (ja jag vet det heter förskola men för mig är det dagis) och de har fått telefoner och gamla kameror.

På tal om gamla saker läste i en tidning att babuschskas gör comeback, vi har en som är från Rysland. Den hade J:s morbror med sig hem efter att han vart där på något med gymnastiken.

Har ni någon babuschskas?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar